Happy catalogue

Caccaro’s Happy catalogue is one of the two projects realized for the Freedhome release, dedicated to generous storage. Happy Freedhome is in fact the emotional catalogue while Code is the technical one: with each other they present the product both to professionals and to the final customer. The Freedhome collection was exhibited at the Salone del Mobile 2018.

Happy presents the product through two storytellings: the first one is about Erika and Lars, designers, in a loft-studio in Milan; while the second is about the quotidian life of Meryl, Andrea and Ann, a family living in an open-space in Bologna.
The cover in the same way portrays a moment in the life of the characters: Erika with her back to her shoulders, intent on unlocking a wardrobe that consequently becomes an open window on the Freedhome world.

Happy was the first project realized for the presentation of Freedhome: we performed a study to represent in a graphic way the characteristics of the collection: transversality, innovation, tailoring, light and self-expression.

Client
Caccaro

Year
2018

Activities
Communication, Graphic Design

Concept
Sintesi Comunicazione

Photos
Studio Emozioni

Styling
Luigina Pilloni

Texts
Andrea Ingrosso – Mamy

Foto della copertina con accanto il catalogo aperto su due pagine che mostrano il progetto in assonometria di una casa

“Happy was the first project realized for the presentation of Freedhome “

Foto dell'interno del catalogo che mostra il sistema freedhome all'interno di una cucina
Foto di dettaglio dei testi del catalogo

“Happy presents the product through two storytellings: the first one is about Erika and Lars…”

Foto di due persone che chiacchierano in una cucina composta da una parete con il sistema Freedhome
Foto dell'interno del catalogo che mostra l'illustrazione che descrive l'innovazione composta da un rettangolo bianco attorno a diversi rettangoli neri
Dettaglio dell'illustrazione che rappresenta l'innovazione con il rettangolo bianco circondato da rettangoli neri

“… while the second is about the quotidian life of Meryl, Andrea and Ann.”

Pagine che descrivono la smarthome, con una foto della famiglia in soggiorno e un'assonometria dell'abitazione

“we performed a study to represent in a graphic way the characteristics of the collection: transversality, innovation, tailoring, light and self-expression.”

Foto dall'alto di una ragazza che apre il modulo core con porte a libro
Foto dell'esterno dell'abitazione con la porta vetrata aperta a mostrare il soggiorno

Subscribe to our newsletter

Request information

info@grucciadesign.it