Places 2019 catalogue

We designed Imperial Line’s Places 2019 catalogue as part of a total restyling of the company’s communication: in fact, this is the first catalogue produced during the collaboration with Imperial Line.

Since the concept of “space” remains the idea behind the new communication project, in Places 2019 we conceived the environment as a medium to enhance the product; in fact, we drafted a large exhibition space, an architecture composed of bleached bricks with a lived-in look, where the interior is dominated by the minimalism of concrete.

A volume designed mainly as a photographic set to enhance the products even more; Imperial Line collections interpret in a contemporary way the search for balance between design and functionality. In photographs, we have chosen radical perspectives in order to extend the relationship between product and architecture: the space intervenes in the presentation process and therefore affects the function of the product itself.

Places 19 is the maximum expression of the innovative language of Imperial Line, and that is evident in the cover: if you leaf through it, you can see the essence of the paper, a soiled Gmund Heidi paper with an exceptionally high thickness (530 g/m2) and a marble effect.

The textual contents are reduced to a minimum: the logo, the title and the year of publication. With regard to the title, we design the distinctive sign of the partial underlining, which also recurs in the other works developed for the company.

Client
Imperial Line

Year
2019

Activities
Art Direction

Concept
Grucciadesign.

Render
Nerokubo

Foto dall'alto della copertina e del catalogo aperto uno accanto all'altro

“We conceived the environment as a medium to enhance the product”

Foto delle pagine interne che mostra l'inizio di un nuovo capitolo con a sinistra una pagina grigia con il titolo del capitolo e le icone dei prodotti e a sinistra un render dei prodotti
Foto di dettaglio delle icone del prodotti in bianco e nero su fondo grigio

“A volume designed mainly as a photographic set to enhance the products even more.”

Foto del catalogo aperto che mostra le pagine inerenti alla sedia Bon Bon con breve testo e due render della sedia, uno ambientato in un ufficio e uno di dettaglio del prodotto
Foto del catalogo aperto che mostra le pagine inerenti allo sgabello Damblé con breve testo e due render dello sgabello, uno zenitale e uno di dettaglio del prodotto
Foto di dettaglio dell'indice che mostra le icone e i numeri di pagina bianchi su fondo nero
Foto dall'alto delle pagine riguardanti i disegni tecnici delle sedie con le misure e un elenco delle finiture disponibili per ogni prodotto

“In photographs, we have chosen radical perspectives in order to extend the relationship between product and architecture”

Render di un ambiente con pareti in cemento grezzo e una parete interamente vetrata al cui interno troviamo tre tavoli Maxxi e alcune sedie Fenice di Imperial Line
Foto di dettaglio del titolo stampato in copertina

Subscribe to our newsletter

Request information

info@grucciadesign.it