Places 2020 catalogue

Designed as part of a total restyling of the company’s communication, Imperial Line’s Places 2020 catalogue represents an evolution of the 2019 concept.

The idea of “space” represents the theory behind the communication project created for the company: if in Places 2019 the setting was used to enhance the product, in this catalogue the concept has been mainly declined in the idea of “interior space”. The creation is placed in a minimalist environment: we chose materials like cement and wood to enhance the products. In Places 2020 catalogue the cupboard a recurrent product, to meet the company’s commercial needs.

Graphically speaking, the choices follow the concept of Imperial Line’s new communication: the logo and text content are reduced to let the product express itself. The cover was produced with Gmund’s Bier Papier; it is a coloured pulp paper with a very craftsman look by adding old beer label fragments.

Client
Imperial Line

Year
2020

Activities
Art Direction

Concept
Grucciadesign.

Render
Brick

Texts
Marco Paganotto

Foto dell'indice del catalogo con le icone dei prodotti
Foto di un dettaglio dell'indice con le icone dei prodotti

“Designed as part of a total restyling of the company’s communication…”

Foto dall'alto della copertina e del catalogo aperto uno accanto all'altro
Foto delle pagine del catalogo riguardanti il tavolo Feng Shui con testo descrittivo e un render ambientato del tavolo

“The logo and text content are reduced to let the product express itself.”

Foto delle pagine del catalogo riguardanti la poltrona Tuli con testo descrittivo e un render del prodotto
Render di una sala da pranzo con all'interno il tavolo e gli sgabelli Opéra e le poltrone Tuli

“The creation is placed in a minimalist environment: we chose materials like cement and wood to enhance the products.”

Render della madia Time in legno con frontali e top in fenix composta da due vani a giorno, un anta e due cassetti
Foto delle pagine del catalogo riguardanti il tavolo Maxxi con un testo descrittivo, e due render, una vista zenitale del tavolo e una vista di dettaglio dell'incrocio delle gambe

“The cover was produced with Gmund’s Bier Papier”

Foto delle copertine di due cataloghi uno accanto all'altro

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